Na matraci v kondici: Co udělat pro zdravý spánek našich předškoláků a mladších školních dětí?

Na matraci v kondici: Co udělat pro zdravý spánek našich předškoláků a mladších školních dětí?

Narození miminka je beze sporu krásná a šťastná událost. Zároveň ale znamená obrovskou změnu v životě každé rodiny. Najednou se náš svět točí okolo malého tvorečka, řešíme hlavně jeho potřeby, především pak dobře zajetý koloběh přebalování - jídlo - spánek.

Pojďme se ale posunout o pár let dále, kdy už naše „miminko“ s plyšákem v ruce a roztomilým batůžkem na zádech navštěvuje předškolní zařízení, či už dokonce jako žák prvního stupně základní školy řeší rozvrh hodin, domácí úkoly a vyjmenovaná slova či matematické příklady.

U nich už skončila bezstarostná doba typu „vzbudím se, až se vzbudím“, a jejich hodina vstávání závisí na pracovní době rodičů či školním zvonění.

Aby děti byly na zdolávání svých prvních životních povinností dobře odpočaté, dokázaly lépe udržet pozornost a celkově byly v dobrém psychickém i fyzickém rozpoložení, je na nás, abychom jim zajistili kvalitní spánek.

Jedním z nejdůležitějších pravidel je dohlédnout, aby děti uléhaly do postele i vstávaly přibližně ve stejný čas. A to se týká i nás dospělých. Pravidelnost spánku je totiž klíčová, protože to je jeden z mechanismů, který nám pomáhá udržovat synchronizované vnitřní biologické hodiny na bázi cyklu světlo a tma. Náš organismus pak v danou „usínací“ hodinu doslova vyžaduje, abychom skutečně ulehli ke spánku. Jakmile to neuděláme, ráno budeme méně aktivní, více ospalí a unavení. U přetažených dětí je pak problém podstatně významnější, protože ty si přes den nemohou dát pár šálků kávy, jak někdy řeší únavovou krizi mnozí dospěláci

Publikováno: 25. 3. 2024

Praha 8 - Karlín Šaldova 219/1

Jak k nám?

Navštivte násPo-So 9-18

Pá 29.3. - Po 1.4. Zavřeno




Pošlete nám e-mailkarlin@magniflex.cz

Praha 6 - OC ŠestkaFajtlova 1090/1

Jak k nám?

Navštivte násPo-Ne 9-20

Po 1.4. Zavřeno






Pošlete nám e-mailsestka@magniflex.cz